Skip to main content

un monstre em ve a veure | 2016

Imatge relacionada

Un monstre em ve a veure, la pel·lícula de J.A Bayona parla de nosaltres, Sí, de nosaltres, del nostre jo interior i, especialment, de les pors que tenim i que, a vegades, no sabem dominar. 

El protagonista, Conor, es veu sol en un món on pràcticament tothom li gira la cara. Els seus pares estan separats, pateix "bullying" a l'escola i la seva mare te càncer. Enfront a tot això, ell intenta portar una vida el més adequada possible per un noi de la seva edat. 

Cada nit, però, te un somni i es desperta sempre en el mateix moment precís i a la mateixa hora. No sabem com acaba el somni, i ell, sembla que tampoc. No obstant, aquesta història que combina ficció, realitat, aquarel·les i somnis o malsons, no deixa de ser una metàfora del que no volem mostrar al món, potser perquè creiem que no seria correcte, o el que és més, del que no volem afrontar nosaltres mateixos. 

És una novel·la, poema i pel·lícula, tot en un. 

--
Un monstruo viene a verme, la pelicula de J.A Bayona habla de nosotros. Si, de nosoros, de nuestro yo interior i, especialmente, de los miedos que tenemos i que, a veces, no sabemos dominar. 


El protagonista, Conor, se ve como un chico solo en un mundo donde todo el mundo le gira la espalda. Sus padres están separados, sufre acoso escolar y su madre tiene càncer. Frente a todo esto, el intenta llevar una vida de lo más acorde para un chico de su edad. 

Cada noche, sin embargo, tiene un sueño y se despierta siempre en el mismo momento preciso y a la misma hora. No sabemos como acaba el sueño, y parece que él tampoco. No obstante, esta historia que combina ficción. realidad, aquarelas y sueños (o pesadillas), no deja de ser una metáfora de lo que no queremos mostrat al mundo, o lo que es más, de lo que no queremos afrontar nosotros mismos. 

Es una  novela, poema y película, todo en uno

-- 
A monster calls, the movie directed by J.A Bayona that talks about us.Yes, about us, about our inner I and, especially, the fears that we have and those fears that, sometimes, we don't know how to master. 

The protagonist, Conor, is a boy that lives in a world with practically no support. His parents ara divorciated, he suffers from bullying at school and her mother has cancer. Despite that, he tries to live his life as a boy of his age. 

However, every night, Conor has a dream and always wakes uo at the same moment, at the same time. We do not know how the dream ends, and he seems like either. 

Nevertheless, this story, that combines reality, fiction, aquarelas and dreams (or nightmares) is a metaphor of what we do not want the world to know about us, because we think it isn't correct or ethic or even a metaphor of those things we don't even face ourselves. 

It is a novel, a poem and film, all in one.




Popular posts from this blog

coco | 2017

Coco és una pel·lícula que té el seu punt de partida en la història d'una família que viu a un llogaret, en castellà "aldea" de Mèxic, Santa Cecília. Només amb el nom fictici d'aquest llogaret tenim una pista del fil conductor i l'essència del film, la música.
Així doncs, ens trobem amb una família, fabricants de sabates tots ells, que - per una raó que s'explica al principi del film - tenen vetada la música en tots els àmbits de la seva vida. Tanmateix en Miguel, el més jove de la família, és un gran fanàtic d'Ernesto de la Cruz, qui sembla ser el més gran dels cantants mexicans de tots els temps. Per aquest motiu ell vol "viure el seu moment" i esdevenir músic encara que això suposi enfrontar-se i allunyar-se de la seva família.
Durant la pel·lícula, Miguel aprendrà a veure des d'una prespectiva el significat d'estimar i a valorar la seva família i també veurà quines són les conseqüències del pensament basat en la idea de "viure el …

modern times | 1936

I've seen parts of this movie on my history class, on tv, everywhere... and it's not a coincidence it's because Chaplin just shows to the world the reality, like Steinbeck or Fitzgerald did, but using images. The Kid was a film where Chaplin wanted to show the poberty of people on the 'roaring twenties'. It was the 'dark side' of the american dream. With Modern Times Chaplin shows us the new techniques of productivity (fordism and or taylorism) and how lots of people lost their opportunities, like Chaplin does in the movie, because they didn't have resources.
Chaplin is a genius, thats widely known and common among people. Because he knew, at the time, how did the world evolutionate. And portrayed it in a way that may seem very easy, know that we see it with prespective, but that surely was very difficult to do at the time.
Modern Times is clearly a masterpiece and with the limitations of the cinematography of the time shows the reality of the Great …

tren de nit a lisboa | 2013

Tren de nit a Lisboa és una pel·lícula que gira entorn un llibre i el seu autor, d'origen portuguès i, com moltes altres, està basada també en un llibre. Sota el meu parer, a més, la manera com es narren els fets en ella, la fan una pel·lícula que és una mena de "llibre visual".
Hi ha diversos temes que es tracten en el film que, especialment, em recorden a la manera en què estic últimament percebent les lectures que faig i potser per això l'he qualificada de llibre visual. 
En primer lloc, m'agradaria destacar la idea del viatge, similar que seria una "road movie" on els personatges troben el sentit d'allò que estaven buscant realitzant aquest viatge al seu interior, i a un indret nou.  En aquest cas no hi ha carretera, ni diverses parades, si no que només n'hi ha una, Lisboa. El protagonista, Raimund, un professor d'escola divorciat amb una vida que ell descriu com "avorrida"- i percebem que sense grans aspiracions vitals-, reali…